Wednesday, November 30, 2011

KENANGAN DULU :'(

yaww wassup si cantek, si handsome, si comel dan si ape bagai. haha hari nie post aku pasal kenangan dulu. dulu2 punyee wehh. masih segar dalam ingatan aku tau. hebat tak hebat tak hebat tak? haha :DD okaykayy, nie kenangan pasal percintaan aku. ececehh, hahaha. aku serious nie! hihi xD kayy, aku nak cerita nie. korang bace diam2 yeee, jangan banyak mulut :)

mase akhir tahun 2007, aku darjah 4 : -

kayy, mule2 aku nak rehat dengan kawan2 aku mase tuh. lepas tuhh, mase aku keluar kelas tuhh, aku nampak sorang budak lelaki nie. memanggg comel gilaa laa! tapi tuh bagi aku. bagi kawan2 aku biase2 jee. alaa normal laa tuh kan kan kalo hati dah mule suke kat orang tuh mesti laa puji menggunung kan kan haha :DD berape banyak 'kan kan' laa kann. haha ayat dah macam kelingg -.- kayy, sambung cerita tadi balekk. then aku pun teruskan perjalanan aku nak pegi kantin tuhh. tibe2 aku nampak dia && kawan2 dia ade kat belakang aku. huh? bapak terkejut gilaa laa kan -.- mane tak nyeee sebab aku tengah cerita pasal dia kat kawan2 aku. masing2 tak perasan yang dia && kawan2 dia ade kat belakang aku. entah bile mase dorang muncul aku pun tak tau laa dohh -.- aku pun dengan selambe nyeee tanye dorang macam nie :-

aku : wehh, korang dengar tak ape yang aku cakap tadi?
kawan dia : tak punn asal?
aku : okayy takde pape, bagus laa tuh
kawan dia : gossip laa tuhh
aku : *senyum jee*

lepas tuhh, mase rehat dah habes tau. semua murid kena beratur dulu sebelum masuk kelas. mase beratur tuh pulak aku orang pertame yang beratur bagi budak2 perempuan. dan dia pulak orang yang terakhir beratur bagi budak2 lelaki. wahh, memang syok laa aku mase tuh kan. hahaha :D tapi bukan kelas yang same laa. cume beratur sebelah2 jeee. sayang jee kann :'( tapi takpelaa. aku tak kesah. asalkan dapat jugak tengok muke dia yang cute tuhh. haha! kayy, mase balek pulak aku tak sangke pulakk yang dia pun balek ikott pintu depan. perhh memang lagi syok laa dohh :DD haha. then aku nampak ayah dia amek. mase dia nak naik kereta tuh, ayah dia bukak kan pintu. atoto, manja nyee dia :') aku dengar dia anak last. haha memang betul punn. patut laa manja kan kan? hihi. okay then aku punn buat bodohh jela sampai mak aku datang amek aku. keesokkan nyee pulak aku cube untuk kenal2 dengan dia. tapi tak dapat sebab aku segan . huh? hampehh toll :'( hmm nak buat macam mane kan. aku pun biar jela. hari berganti hari aku still dengan perasaan aku yang 'segan' tuhh. haihh tensionn nyeee -.- lagipun mase tuh dia tak same kelas dengan aku. so, tuh yang susah. nanti kawan2 dia kate ape pulakk. kan kan kan? hmm hari terakhir persekolahan untuk sesi 2007 makin hampir. ohh tidakk :'( perasaan segan aku masih ade. haihh tension2 -.- then aku pun diam jela. then mase hari terakhir sekolah tuh, aku cube tegur dia mase balek. tapi tak dapat :'( wtf laa wehh -.- haihh~ aku pun terpakse laa lupekan dia untuk sementare mase cuti sekolah tuhh. 

mase awal sampai akhir tahun 2008, aku darjah 5 :-

aku dapat masuk kelas 5 jasmine. kelas ketiga daripade tujuh. && yang buat aku paling syok lagi sebab dia pun masuk kelas yang same dengan aku. wahhh, sumpah syok gilaa aku time tuhh. aku pun mule laa berangan pasal dia. hahaha :DD teruk kan? haha mampos laa :P then aku dapat jadi ketua kelas mase tuh. huh? memang bangge laa mase tuh. hahaha. hah, mase aku nak amek kedatangan kelas tuh, dia tibe2 senyum kat aku. aku pun ape lagi, senyum lebar laa kann. bhahaha xD dia pun macam pelik jee. ehh, kesah pulak aku kan? hahaha. okayy then ujian pertame dah start. aku && kawan2 aku main kongsi2 jawapan. haha normal laa tuh kan kan. dah jadi satu kewajiban kiteorang buat benda tuh. hahaha. teruk dohh -.- lepas tuhh, dia pandang aku sambil geleng2 kepale. aku pun gelak jee laa. dah macam keling kau buat macam tuhh wehh :P hahaha. mase da habes semua paper tuhh, guru kelas aku yang ajar aku sains tuh da tanda paper kelas kiteorang. mase cikgu tuh pulang kan kertas, bising gilaa kott kelas aku -.- then cikgu tak bole focus tau mase tuh. dia pun suruh laa aku tulis name kat papan hitam. aku pun tulis jee laa name sape2 pun. tibe2 budak tuh berdiri then memekak dengan kawan2 dia. aku pun ape lagi, tulis jee laa name dorang. then dia cakap kat aku :-

dia : wehh, padam laa name aku
aku : perlu ker?
dia : perlu, padam laa please!
aku : bole tapi dengar syarat
dia : apenyeee?
aku : kau kena tegur aku setiap hari *muke happy
dia : huh? okayy aku tak kesahh
aku : serious?
dia : yelaaa, padam laa cepattt please!
aku : okayy *gelak*

kayy then aku pun padam name dia. dia pun senyum jee. hari keesokkan && hari yang seterusnyee pulakk dia tegur aku. bile dah hari2 tegur, kiteorang jadi rapat. bile dah rapat, dah jadi satu gossip pasal kiteorang. lepas tuhh, kawan aku bole pulak terlepas cakap yang aku suke kat dia. wtf -.- memang mase tuh aku palat laa kan. aku cube nafikan kat dorang semua tapi dorang tak percayeee -.- haihhh sabar jee laa. dia pun senyum jee laa. aku ingat dia marah, rupe nyeee tak punn. hahaha. hari seterusnyee pulak, aku tak pegi sekolah. sebab ape entah. aku da lupe yang tuh. haha. mase petang tuh, dia pegi kafa. aku pun pulak tengah bosann kann. aku pun call kawan aku yang tahun lepas same kelas dengan dia. nak tau sebab ape aku call kawan aku tuh? haha sebab nak number dia laa. hahaha xD muke tak malu kan? haha peduli ape aku :P lepas aku dapat number dia, malam tuh aku terus miscall. dia sent text kat aku :-

dia : sape nie?
aku : aku syahirah laa
dia : ohh, kenape?
aku : salah ker kacau kau? haha
dia : tak punn, mane kau dapat number aku?
aku : haha adelaa, biarlaa rahsia haha xD
dia : aduhaiii cepat laa
aku : alaa takyah sebok nak tau
dia : yelaa

lepas tuhh, ade laa kiteorang borak lagi. yang tuh aku taknak cerita. tak penting. hahaha xD lepas dah text2 semua, hubungan kiteorang makin rapat. tapi kalau kat sekolah masing2 malu2 jee. hahaha. yelaa, mane tak nyeee sebab dah hari2 text. aku senyum, dia pun senyum. bile kiteorang senyum sesame sendiri jee, mesti budak2 kelas aku kecohh kate yang kiteorang nie sesuai && sweet couple. huh? tension aku. tapi sebenar nyeee dalam hati suke wehh :DD hahaha. hari berganti hari kiteorang makin mesra. ececehh, haha. then ade satu hari tuhh aku pun mintak pendapat akak sedare aku pasal nak bagitau dia yang aku ade hati kat dia dah lame. akak sedare aku cakap jujur jee lagi senang. habes cerita. tapi aku tak bole buat semua tuhh -.- haihh, gedik betul aku niee -.- haha. mase aku tengah syok text dengan dia, aku pegi toilet sekejap. phone aku tuh aku tinggalkan kat dalam bilik. then mase aku keluar toilet tuh, akak sedare aku dah senyum2. aku pun pelik laa kenape dia senyum2 macam kerang busuk. hahaha xD aku pun tanye laa dia kenape dia senyum kan, dia pun suruh laa aku bace inbox aku tuh. aku bukak laa inbox sebab ade msg mase tuh. haa, nak tau msg dari sape? jeng3! haaaaa :DD dia laa yang hantar tuh! nak tau tak ape yang dia hantar? haha adelaa ;)

kay beberape minggu kemudian, kiteorang couple. haha korang percaye tak? btw aku pun macam ragu2 jugak mule2. aku dah lupe laa macam mane kiteorang bole couple. nie pun aku pendek kan jee. yang mane aku ingat, aku tulis. hmm lepas tuh kiteorang macam biase laa kan. kat sekolah still malu2. lepas kiteorang dah lebih daripade kawan nie kiteorang langsung tak tegur punn. just senyum jee setiap kali jumpee :) haihhh~ hari2 texting, texting && terus texting. sampai laa satu hari nie kiteorang gayut. tak tau sape call sape haha -.- then dia bagitau aku yang dia nak pindah PERAK! ohh sedih nyeeee aku :'( tapi nak buat macam mane ayah dia kena pindah. biase laa anak polis kan. hee~ haa, dipendek kan cerita pulak mase raye dia ade buat open house untuk kawan2 dia && abang2 dia. dia suruh aku datang. huh? malu dohhh -.- tapi nak ker tak aku terpakse datang. haihh -.- mase datang rumah dia tuhh, family dia sporting dohh. memang best laa kann. then mase nak balek tuhh, ayah dia jumpe ayah aku. mesra wehh dorang ;) haha. macam dah restu jee kan kan. hihihi xD lepas tuhh mase dah nak habes sesi persekolahan 2008, aku bagi dia hadiah sebagai kenangan dia kat sane nanti. aku bagi dia, dia malu2 nak amek. aku pun letak laa bawah meja dia. aku tengok dia langsung tak usik benda tuh. huh? sumpahh sedih mase tuh :'( aku pun amek laa hadiah tuh. aku koyak kan pembalut then aku simpan hadiah tuh dalam beg. tibe2 dia tanye kat kawan aku yang mane pegi hadiah aku bagi tuh. kawan aku pun cakap laa yang hadiah tuh aku dah amek blek sebab dia biarkan benda tuh macam tuh. malam tuh dia text aku. dia tanye kenape aku buat semua tuh then dia mintak maaf sebab biarkan. act dia segan nak amek sebenar nyee. sebab takot orang kate dia nie ape pulakk. haihh -.- aku pun okay2 jee laa. tak kesahh. then kiteorang texting, texting && texting sampai dia pindah perak. 

mase tahun 2009, aku darjah 6 :-

kayy, tahun 2009 nie tak panjang cerita nyeee sebab aku dengan dia lost contact sampai habes UPSR. huh?  lamee kott -.- mase 2009 tuhh, kiteorang banyak kali gaduh. sikit2 jee gaduhh. bapak gilaa tensionn aku mase tuhh. aku sabar jee. ade satu hari tuh, aku dah tak bole sabar dengan dia. aku tak mintak putus pun tapi aku curang! hahahahaha xD jahat kan aku? aku buat semua tuh sebab aku dah tak tahan kott. dah laa tak contact. lepas tuh, asal contact jee mesti gaduh. haihh -.- so, aku pun buat keputusan yang aku nak curang. dia langsung tak tau pasal tuh sampai akhir tahun 2009. haha jahat aku kann -.- hee~ then tibe2 dia contact aku balek mase cuti sekolah 2009 tuhh. dia mintak maaf ape bagai semua kenape dah lame tak contact aku then bla bla bla. hubungan kiteorang berterusan sampai aku form 1.

mase awal tahun 2010, aku form 1 :-

yeahh, hubungan kiteorang still lagi berterusan macam dulu. malah, lagi mesra daripade dulu. kiteorang selalu chatting kat YM jee. then webcam semua laa. kalau nak gayut kat phone, kiteorang gune 3G. memang best laa. dia suke sangat suruh aku sent gambar aku kat dia tapi dia susah gilaa nak sent gambar dia kat aku! haihh -.- tension aku kadang2 dengan gurauan dia tuh wehh -.- at last, dia sent jugak gambar dia yang handsome tuh. haha! mase dia form 1 nie, macam2 perubahan tau dia nie. suare dia dah cukup romantik, siap pakai spek mate, dah tinggi dan semakin kurus. tapi satu jee yang tak berubah. nak tau ape benda? PIPI dia. hahaha pipi dia tembam wehhh. aku sukee :') lepas tuhh, kiteorang sukee gurau dengan gune perkataan 'chubby' hmm~ ade satu hari tuh, aku jujur kat dia yang selame nie aku curang dengan dia && aku pun terangkan kenape aku buat macam tuh. dia pun maafkan aku && kiteorang kembali seperti dulu. happy gilaa kott dengan dia. kayy, lepas happy2 semua, aku tak tau kenape hati aku tibe2 berubah suke kat orang lain. haihh -.- aku pun chatting dengan budak tuh sampai aku lupekan dia. aku langsung tak layan dia. kesian dia. dia selalu contact aku. hmm~ 

11 MAY 2010 :-

aku terus buat relationship dengan sorang budak nie tanpe mintak putus dengan dia. hmm aku pun tak tau kenape aku buat semua tuh. padahal family masing2 dah tau pasal kiteorang && dia tak buat salah pape pun waktu tuh. kiteorang elok jee. mase aku buat relationship dengan budak tuh, aku tengah balas2 comment dengan dia. kiteorang sempat mesra2 sebelum dia dapat tau yang aku dah buat relationship dengan budak tuh. lepas benda tuh jadi, kiteorang tak contact langsung. then aku dapat tau yang dia nak ngorat budak kelas dia. ya allah, saket nyee hati aku bace mase tuhh. allah jee laa yang tau macam mane aku rase mase tuh. tapi salah aku jugak buat dia macam tuhh. elok2 dia dah setia ape bagai semua, aku bole carik lelaki lain mase tuh. haihh -.- menyesal tak sudah aku sampai sekarang. aku cube untuk dapatkan dia blek, tapi aku gagal :'( ya allah, aku harap sangat kiteorang bole jadi macam dulu. aku rindu kenangan tuh :'( aku dah putus ase nak dapatkan dia blek lepas dia kutuk2 aku macam2. aku cube untuk benci dia, tapi tak bole -.- macam2 dia buat kat aku lepas jadi macam tuh. sampai menanges aku tau. sedihh kot dia cakap macam tuh kat aku. aku sabar jee. menanges tak berlagu aku sambil tertanye tanye kenape dia buat macam tuh kat aku. hmm at last, dia dah stop buat macam tuh. alhamdulillah, diam jugak kau. act aku pernah maki budak perempuan yang dia nak tackle tuh. hahaha teruk kan? sumpahh wehh aku buat semua tuh sebab aku cemburu tengok dorang mesra -.- haihh~ tapi ape kan daye aku dah tak bole buat pape sekarang sebab dia dah bahagia dengan budak perempuan tuh. maybe dorang dah setahun lebih. kalau tak silap. dia setia orang nyeee. sebab tuh hubungan dia bole kekal lame. mase kiteorang dulu pun dah 2 tahun lebih nak dekat 3 tahun dah. tibe2 jadi macam tuh pulak. sedihh nyeee :'( hmm nak buat macam mane dah kan. dah tuh takdir nyee. hmmm :'(

btw, name dia ialah AIZUDDIN BIN SHAARI ;) wehh, sumpahh aku sayang kau lagi :'( aku tau kau dah ade pengganti aku. tapi kalau ade ruang lagi, bagi laa aku peluang yang kedua. aku janji aku tak kan ulang semua benda tuh lagi. aku menyesal wehh buat kau macam tuh. aku tau tuh semua salah aku. aku mintak maaf sangat2. aku memang tak bole lupekan kau sampai sekarang. hmm mungkin kau susah nak bagi aku peluang atas sebab2 yang tertentu. takpelaa aku paham. aku tak pakse kau. aku cume nak bagitau jee. lagi sekali aku nak mintak maaf kat kau yang pasal dulu2 tuh. hope kau bahagia dengan dia okayy? aminnn. kbyee ;)